سه ماهه سوم بارداری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سه ماهه سوم بارداری ، هفته بیست و هشتم بارداری تا به دنیا آمدن نوزاد

سه ماهه سوم بارداری که از هفته بیست و هشتم بارداری تا به دنیا آمدن نوزاد را شامل می شود در بسیاری از زنان با ناراحتی جسمی همراه است زیرا وزن جنین و مادر زیاد شده و کمر درد و پا درد و محدودیت های حرکتی در ماه های پایانی با مادر همراه است . 

اگر در هفته 28 بارداری هستید در 7 ماهگی از حاملگی خود به سر می برید و تنها 2 ماه تا مادر شدن و زایمان فاصله دارید.

مشاوره بارداری|سه ماهه سوم بارداری

نشانه های سه ماهه سوم بارداری

از نشانه های سه ماهه سوم بارداری می توان به بی خوابی و درد اشاره کرد.

بر همین اساس خانم ها باید در دوران بارداری علائم طبیعی را از علائم غیرطبیعی وضعیت خود تشخیص دهند. شناخت این علائم به خصوص در سه ماهه سوم بارداری بسیار مهم و ضروری است.

در این وضعت ممکن است درد در هر قسمتی از بدن به خصوص از کمر تا باسن و معده و حتی قسمتهای دیگر بدن بروز پیدا کند. اگر چه بروز بی خوابی و درد در ماه های پایانی خوشایند نیستند اما می توانند نشان دهنده پایان بارداری و نزدیک شدن به زمان زایمان باشند.

سه ماهه سوم، به 3 ماه آخر بارداری مربوط می شود که یک زمان چالش برانگیز اما هیجان انگیز برای مادران است طبق تعریف کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان، سه ماهه سوم از هفته 28 آغاز می شود و تا تولد جنین طول می کشد. در سه ماهه سوم بارداری کودک بزرگتر، مایع آمنیوتیک بیشتر، تجمع مایعات بیشتر (چیزی که پزشکان به آن فاصله سوم می گویند)، افزایش وزن روی مادر و تغییرات فیزیولوژیک در اندام های مختلف از جمله رحم، پستان، پوست و سیستم عروقی همه آنها منجر به افزایش وزن مادر می شود.

شایع ترین علائم سه ماهه سوم بارداری شامل تکرر ادرار، افتادن مکرر، خستگی، بی خوابی (بیشتر اوقات به دلیل افزایش حرکت جنین، اضطراب، دلیل غیر قابل توضیح)، سوزش معده، تغییر رنگ پوست، ترشحات واژن، درد شکم و احساس کشش است.

 

 

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

تمامی حقوق وب سایت متعلق به نورسته می باشد
کپی رایت 2024 | طراحی وب سایت توسط دارکوب
Tellephone